Model ten produkowano w latach
1972-1975. Hercules MF3 posiadał
ograniczenie prędkości do 25km/h. W motorowerach zastosowane były silniki Sachs
50/2. Herculesa MF3 wyróżniał sposób chłodzenia silnika. Zastosowany w
wersji MF3 silnik o oznaczeniu MLC chłodzony był przez wentylator zamocowany na
kole magnesowym. Jest to bliźniacza konstrukcja do Herculesa MP2.
Hercules wyposażony był w pedały, które umożliwiały wspomaganie pracy silnika. W wersji MF3 silnik posiadał 1,75KM. Zalecana mieszanka dla tych silników to 1:25. Tylne i przednie światła zasilane były napięciem 6v. Pojemność zbiornika paliwa wynosiła 3,7 litra. Motorowery posiadały dwa hamulce bębnowe. Aby zahamować hamulcem z tyłu, należało tak jak w rowerze przekręcić pedały do tyłu. Przedni hamulec tradycyjnie został umieszczony po prawej stronie kierownicy, a sprzęgło po lewej. Biegi zmieniało się za pomocą lewej manetki. W Polsce motorower był bardzo rzadko spotykany, w przeciwności do Polskich motorowerów, posiadał wiele chromowanych elementów – bak, listwa ozdobna na ramie, amortyzatory, widełki przedniego koła.
źródło zdjęcia: wikipedia.com